A Google shopping hirdetés egy termék listázó hirdetés, mely során a terméket az árával és fényképével együtt mutatja be.
A Google Shopping hirdetésekhez nem kell szöveget fogalmazni külön, mer a Google a fent említett táblázat alapján összeállítja helyetted.
A Google Merchant Center táblázatának karbantartása
Ha nincs megfelelően kitöltve a termékadat táblázatod, akkor nem jó ötlet belevágni a Shopping kampány készítésébe. A termékeid adatai folyamatosan változhatnak, mint pl. kedvezményes ár, készlet, így ezeket frissítened kell. Ha a megadott adatok nem passzolnak a weboldaladon szereplő adatokkal, akkor a Google nem fogja megjeleníteni a Shopping hirdetésed.
Tehát a táblázat karbantartására mindenképpen érdemes nagy figyelmet fordítani. Íme néhány dolog amire ügyelj:
- A Google nem kulcsszavak alapján ítéli meg a hirdetésed. Érdemes olyan szövegeket írnod leírásba, amik felkeltik a vásárlók figyelmét és hatnak rájuk.
- A Shopping kampányokhoz lehet kizáró kulcsszavakat rendelni a felesleges kattintások elkerülése érdekében.
- Ellenőrizd az árakat rendszeren, hogy biztosan egyezzenek a weboldaladon szereplő adatokkal. Ha nem egyeznek, akkor a Google nem fogja megjeleníteni a termék hirdetéseit.
- Ha több országban hirdetnél, akkor mindegyik országhoz új táblázatot kell létrehoznod. A Google Ads országonként kezeli a Shopping kampányokat.
- Figyelj a termékfotóid minőségére.
- Minden URL valódi termékoldalra mutasson, ne hibakódot adjon vissza. A Google nem fogja megjeleníteni azokat a hirdetéseket amikhez hibás URL tartozik.
Az ajánlattétel
Ha megcsináltad a hirdetéscsoportjaidat, akkor át kell térned a termékhirdetésekre való ajánlattételekre. Ne feledd, a hirdetések a táblázatod adatai alapján készülnek el, tehát hirdetési szöveget nem kell kitalálnod hozzájuk.
A Shopping kampányok attól különböznek a keresőkampányoktól, hogy nem használnak kulcsszavakat. Itt konkrétan termékszinten teszel ajánlatot. Licitálhatsz külön termékekre vagy egységes ajánlatot is tehetsz egy termékcsoport összes termékére.
Ajánlattételi tippek
- Tegyél kisebb ajánlatokat, ellenőrizd rendszeresen a kampányaidat.
- Használj hely szerinti ajánlatkorrekciókat, így magasabb ajánlattételek vonatkoznak majd a forgalmasabb vagy értékesebb területekre.
- Engedélyezd kampányaidat mobileszközökre is, viszont fokozott figyelemmel kövesd őket!